Everything is me

My photo
Well, everyone says that they are only an ordinary person, but for me i always know that i have something .like something extra and that's why i am completely different

Wednesday, October 3, 2012

Anis take Langkawi

Assalamualaikum

Oh well ! okay straight to the point . lama lah lama sangat tak bukak blog sesawang ni . debu da ada la dalam 7 inci dah . (lama tak terkata)  ahak =) ok over !

And i have done my f***ing kerja kursus akaun . upss ! the F word da keluar dah ..
Menyampah makan sampah betol buat akaun ni  .benda da la susah , cikgu pulak ghaib kemana tah . tak bagi tunjuk ajar langsung .
akhirnyaa .. aku jugak la kena ikhtiar sendirik . uhuk =(  inilah yang dikatakan pengorbanan seorang pelajar . ahak , ok over lagi !

My friends and i macam2 hal dah kitorang tempuh . ada yang sakit otak, sakit hati, sakit jiwa and segala jenis sakit lah.
ada jugak yang sampai demam buat benda ni . nangis jangan cakap la . memang belambak . tak betul sikit dah nangis .
ye la macam mana tak nangis kalau 2,3 kali buat tak penah betol . stress kot ~
Yang jadi gila pun ada .but not completely gila . ala macam kadang2 suka, kadang2 sedih . you know i'm saying. kalau in kelantan we call it "tok betol stereng" or "putuh woyar" .

hahhahahhahhahhahaha =D

but at the end , aku dapat siapkan jugak . thanks to my beloved cousin walaupon ko teman aku sampai lejar je . kalau tak kerana ko , aku rasa aku still terpinga-pinga . acehhh ~

Ok now back to the topic :

Baru2 ni, i went to take the langkawi island . perasaan aku ..... well


FREAKING AWKWARD GILERRRRR

Wanna know why ??
because aku pergi vacation ni dengan rombongan sekolah ayah aku . i pulak jenis tak suka pergi dengan rombongan ni sebab crowded and susah nak interaksi ngan ramai orang ni.
Besides, sekolah ayah aku ni macam ... erkk @#%^^&  (hard to explain actually)

I just want to be me
Is that much to ask ??

Now start story telling :
Dalam perjalanan aku nak sampai ke jeti tu , singgah kejap kat up up hill ... dataran titiwangsa
sejuk okay .. scene dia as always . STUNNING !!


We stayed at Eagle Bay Hotel .


So as i was saying that i went to langkawi with rombongan sekolah . exactly la vacation ni like lawatan sambil belajar . haha what do you expect ??
pergi dengan rombongan , mestilah ada selit2 sikit pasal pelajaran . huh~ (sigh)

Kitorang pon masuk la tempat lagenda mahsuri .
haiyaa ! you don't know mahsuri ??
ala the woman yang bila nak mati keluar darah putih tu la

ahh sulah ingat already kaa ??


My parents tak masuk tempat pameran dia . just me and my sister je masuk . and dikesempatan ini aku nak mengucapkan ribuan terima kasih kepada AINA MARDHIAH sebab tolong amik gambar aku .

nak tahu lebih lanjut tentang fotografer ini .klik dibawah


Blog                                            Facebook                                           Twitter 

Kuat ke aku promo ? (buat pun sebab kena paksa) ='( uhuk


Masuk2 je kitorang disambut dengan perarakan musik traditional =)
Then kitorang pun apa lagi lawat la sekitar kampung mahsuri tuh








Guess who with me ??
P.Ramlee tuuuh


Who sits best ??
Jeng jeng jeng ...



This is telaga mahsuri . air dia sejuk ngat2  . orang kata air dia berkhasiat sebab air telaga ni daripada mata air . i was trying to ambik air from the telaga

Then kitorang pergi under water world !! tempat ni best giler sebab dapat tengok haiwan yang usually kitorang tengok kat discovery channel tu tiba2 ada kat depan mata .
so sapa2 yang rancang nak pergi langkawi , kena singgah masuk tempat ni


okay muka tak leh caya dapat masuk tempat ni . wahhh excited !!


Now muka excited tak ley caya dapat masuk lagi . tapi ni siblings version . okay aina curi pose aku .
awesome sangat kan pose aku . ahak =D


Kat situ ada baby shark . fuyoo ! ko ada ?


Kitorang dapat tengok penguin secara live . memang sporting habis penguin ni .
~ i like to move it , move it . we like to move it ~ madagascar bebeh



Pameran sea shells ~

And again , kitorang pergi tempat kereta kebel langkawi . actually aku nak sangat naik tp macam aku cakap tadi, kitorang pergi ngan rombongan . semua benda kena on time .
so instead of wasting time kena beratur , baik aku photoshoot jee .maybe next time aku akan naik .
Blame it on rombongan !!



Kat sini pulak ada tempat ala2 jepun gitu . so kitorang apa lagi posing with WASABI style .
ahaakkkk !


Ni kedai makan jepun . aku tak masuk pon . tumpang posing jer . haha =D okay bajet muka korea .
korea ke jepun ??
whatsoeverrr !!


Mainan pon bolehhh ~

Langkawi also famous with chocolates . scream chocolate fans !!
memang banyak and murah pulak tuh . i'm one of chocolate's fan . for me langkawi is like heaven of chocolates . its soooo like charlie and the chocolates factory kindda world


The only thing that i love about langkawi is their food ... =B
langkawi kan macam belah utara sikit kan . so macam jiran penang jugak lah
cek bila sebut makanan utara ni memang laju, dia punya char kuey teow mai nak habak hang 
fuhhhhh ~ torbaekk wokk


Thanks a lot google =)


Day three muka dah letih =/


As we all know , kalau kat paris orang namakan the city of love . but its different in langkawi .
Langkawi we name it the city of eagle coz there is a gigantic eagle there .
and yang menghairankan the eagle always open its wings but it never fly

Hurmmm i wonder why ? haha =P

No comments:

Post a Comment